Brug dit indhold på alle dine online platforme

I dag producerer virksomheder hele tiden nyt indhold til enten deres hjemmesider, nyhedsbreve, blogs, Facebook-sider mm. for at skabe interessant og spændende indhold til deres kunder. Men for at skabe godt indhold, er det vigtigt at have kunderne med!

Word-of-mouth

Flere og flere af dagens forbrugere gør brug af word-of-mouth, hvor de bliver klogere på bl.a. produkter og services gennem tidligere kunder eller brugere. De søger viden og andres personlige erfaringer indenfor alt mellem himmel og jord. Denne trend hos forbrugerene er vigtig at have i tankerne, når man som virksomhed tænker på værdiskabende indhold på virksomhedens online platforme. Hvorfor ikke benytte sig af denne trend til at skabe grobund for interaktion på en af virksomhedens platforme?

Som virksomhed har man et godt kendskab til sin målgruppe og dennes interesser. For ikke blot at skabe grobund for interaktion, men interaktion, der er værdiskabende for virksomheden, er det vigtigt, at man har for øje, hvor virksomheden og målgruppens interesser har en fællesnævner. Det er som regel virksomhedens produkter, services eller relaterede emner indenfor produkt- eller serviceområdet.

Det er vigtigt at man sørger for at lægge op til interaktion i sit indhold. Det gør man fx ved at stille et spørgsmål, for at være sikker på at kunderne vil interagere, selvom det aldrig er en garanti. Hvis man rammer et emne eller en begivenhed, som de fleste fra ens målgruppe kommer til at stifte bekendskab med på et tidspunkt eller har stiftet bekendskab med, er de mere tilbøjelige til at interagere med indholdet, da de kan relatere til det enten ved at have viden eller personlige erfaringer omkring det.

Derudover er det også vigtig at vælge den rigtige platform, for at få brugerne til at interagere. Som virksomhed ved I formentligt, hvilke(n) platform(e) som din målgruppe interagerer mest på. Generelt sker der mest interaktion på sociale medier, såsom Facebook, Twitter eller Instagram.

Brug indholdet på alle virksomhedens platforme

Én ting er at skabe grobund for interaktion imellem eksisterende kunder og potentielle købere , men en anden er at udnytte det. Hvis ens indhold har skabt interaktion imellem ens kunder, så giver dette en god anledning til enten at henvise til indholdet fra et af virksomhedens andre online platforme. Man kan på denne måde genbruge sit indhold på forskellige måder, alt efter hvilken platform man vælger at genbruge det på.

Hvis man har brugt Facebook til at skabe en debat, så kan indholdet fra denne debat være grundlag for enten et indlæg på fx. virksomhedens hjemmeside, blog eller i jeres nyhedsbrev. Ved at dele det på flere platforme og selvfølgelig henvise til den debat, der har sat gang i det hele, vil man automatisk skabe mere opmærksomhed omkring denne, og også kunne engagere flere til at deltage i debatten. 

Så kort sagt:

  1. Skab interaktion på de online platforme, hvor brugerne interagerer mest

  2. omformulér og spred det på jeres online platforme

Hvis du vil vide mere om, hvordan du enten kan skabe grobund for interaktion kunderne imellem eller, hvordan du får brugt den værdiskabende interaktion på din virksomheds andre online platforme, så tag endelig kontakt til os.

Ét svar til “Brug dit indhold på alle dine online platforme”

  1. […] Genbrug dig indhold. Godt indhold kan bruges igen og igen, hvis blot det gøres rigtigt. Opdatér derfor eksisterende indhold og få meget mere ud af det arbejde du lægger i udviklingen af dette. (Se også vores tidligere blogindlæg om genbrug af indhold http://www.compell.dk/brug-dit-indhold-pa-alle-dine-online-platforme) […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.