Brug personlig kommunikation i din online markedsføring

Idéen bag personalisering af online markedsføring er ret enkel: Gør dit budskab personligt, og du vil se bedre resultater.

Det kan sammenlignes med en situation, hvor en person råber efter dig. Vil du være mest tilbøjelig til at reagere, hvis der bliver råbt ”Hey, du der!” eller hvis personen råber dit navn? Svaret giver vist sig selv.

 

Brug den viden, du har om dine kunder

Du har mulighed for at samle viden om dine kunder gennem forskellige værktøjer, såsom Google Analytics og Facebook Insights, så hvorfor ikke bruge den viden, du har om dine kunder til at kommunikere målrettet og relevant?

 

De fleste af dine kunder er også godt klar over, at du indsamler information om dem, og derfor forventer de også, at du anvender disse informationer til at tilbyde dig relevante tilbud og services. Du kan derfor udnytte de informationer, du har om dine kunder til at give dem præcis det indhold, de gerne vil have. Det vil skabe interesse og engagement hos dine kunder, og det vil du i sidste ende kunne mærke i form af salg.

 

Modsat skal du derfor også være opmærksom på, at dine kunder ikke modtager unødvendig information, som ikke imødekommer deres behov og interesser. Din kunde på 55 år får eksempelvis ikke særlig meget ud af at få en mail, hvor du tilbyder ungdomsrabat.

 

Kombinér personalisering og personlig kommunikation

Personalisering bygger på at målrette det indhold, du udsender til dine kunder på baggrund af den information, du har om dem. På den måde kan du tilbyde dine kunder det indhold, der er relevant for lige netop dem – og det er noget, der skaber interesse og pluspoint hos kunden.

 

Hvis du samtidig med personaliseringen også anvender personlig kommunikation, kan det blive rigtig interessant. Personlig kommunikation er nemlig ikke det samme som personalisering.

I personlig kommunikation handler det om at give noget af dig selv til dine kunder. Du skal ikke være anonym i din måde at kommunikere på, for dine kunder skal kunne fornemme en personlighed bag afsenderen, selvom det er en virksomhed.

 

Skab en bedre kundeoplevelse

At anvende kundens fornavn i fx e-mail marketing er et skridt i den rigtige retning, når det gælder personlig kommunikation, men det handler især om at kommunikere uformelt og afslappet, som om du kender dine kunder i virkeligheden. Det vil give dine kunder en fornemmelse af personlig kontakt, selvom kommunikationen foregår online. Det sætter de fleste rigtig stor pris på, da det lige præcis er den store forskel mellem at handle online og i en fysisk butik.

Hvis du giver dem en fornemmelse af personlig kontakt gennem din kommunikation, vil du give dine kunder en bedre kundeoplevelse, og det vil du kunne mærke positivt på blandt andet din konverteringsrate.

 

Ved at kombinere den viden du har om dine kunder med en afslappet og personlig kommunikationsstil, vil du i langt højere grad have mulighed for at lave målrettet indhold og tilbud til dine kunder. Det vil tiltale dine kunder, og det vil du kunne mærke på din virksomheds resultater.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.