Nordisk Spil: 191% større omsætning efter AdWords-annoncering

Interessen og markedet for brætspil er stor. Bare ikke online.

Det var den konklusion, der fik Stefan Juel Winther og Jakob Kortegaard Højland til at starte webshoppen Nordisk Spil som Nebengeschäft. Målet med webshoppen er – udover at teste et hidtil uprøvet online marked for brætspil i Danmark – at gøre det nemmere og billigere at købe brætspil.

Men eftersom webshoppen drives som sidebeskæftigelse for både Stefan og Jakob, har det væres småt med tid i forhold til at udbrede kendskab til webshoppen. De har i stedet valgt at fokusere 100% på at sikre den gode kundeoplevelse. Markedsføringen har de overdraget til os.

 

Fokus på brand awareness

Vi har i første fase lagt fokus på AdWords, herunder search, display og shopping, hvor vi vurderede, at der var størst potentiale for at skabe mærkbare resultater.

Markedsføringsindsatsen har frem til nu vist markante forbedringer inden for CTR, CPC og total trafikvækst (disse nøgletal er uddybet nederst på denne side).

Efter 6 måneder med displayannoncering har Nordisk Spil således oplevet en markant stigning i deres online trafik, herunder hele 204% for deres direkte trafik.

Med andre ord: På baggrund af den øgede eksponering af nordiskspil.dk og deres produkter kender flere og flere til webshoppen og går direkte hertil, når de er på udkig efter nye spil.

Men kan øget kendskab og mere trafik mærkes på bundlinjen?

I høj grad! I annonceringsperioden august 2016 – januar 2017 har nordiskspil.dk oplevet en 196% stigning i antallet af transaktioner, mens den samlede omsætning er vokset med 191%.

foto af: Jesper Rais, raisfoto.dk

Foto: Jesper Rais, raisfoto.dk

“Det er fantastisk at kunne se voksende tal og resultater. Efter vores samarbejde med Compell har vi i højere grad fået øjnene op for AdWords, og hvilken effekt det har. Vores online trafik og synlighed er steget markant, og det kan vi takke Compell for.”

Jakob Kortegaard Højland
Logistik og markedsføring, Nordisk Spil

22,5%

bedre CTR (klikfrekvens) gennem search.

30%

er CPC (pris pr. klik) faldet med.

Total trafikvækst på 173%

Følgevirkning på tværs af search, display og shopping.