NorthSide Music Match: Øget viral effekt med annoncering

NorthSide Music Match er en digital spilkampagne, der blev lanceret første gang i 2014 og kørte i en periode over 5 dage op til afholdelsen af den aarhusianske musikfestival. Spillet kørte ligeledes i en opdateret version op til festivalen i 2015.

Kampagnesitet er udviklet med henblik på at skabe opmærksomhed om samt understøtte musikfestivalen Northside og Tuborgs nye fælles partnerskab. Selve kampagnen er udformet som et spil, hvor deltagerne skal gætte hinandens favoritartister på årets NorthSide festival.

Vi har hjulpet med målrettet annoncering via Facebook, som har medvirket til at give kampagnen et viralt løft og dermed nå ud til flere brugere. Kampagnesite og koncept er udviklet af Gejst Studio.

55%

flere deltagere ved hjælp af annoncering.

31%

af trafikken til kampagnen var fra nnoncering.

5x

højere klikrater end almindeligt segmenterede annoncer.