Dine kunder holder ikke sommerferie – bør du?

Når kalenderen siger slut juni, og sommerferien for alvor er startet, er der mange forretningsdrivende, der tror, at handlen på deres website går i stå. Af denne grund bliver der ofte gjort mindre ud af indsatsen i sommerperioden, når det gælder online marketing – og det er en fejl.

Dine kunder holder nemlig ikke sommerferie fra alt, der har med internethandel at gøre – tværtimod. Det er lige præcis nu, de har tid til at researche, hvilket derfor ofte også ender med køb. Sommerferien betyder givetvis øget overskud og tid, og derfor vil dine kunder også have mere overskud til at få foretaget de søgninger og eventuelle køb på nettet, som de ikke når i den travle hverdag.

Afhængigt af, hvilke produkter eller services din virksomhed sælger, kan sommerferieperioden således betyde øget omsætning. Men hvordan ved du, om dine kunder søger på dine produkter? Det kan både Keyword Planner og Google Trends hjælpe dig med.

 

Analysér dine kunders søgeadfærd

Med redskabet Keyword Planner fra Google AdWords kan du nemt undersøge dine kunders søgeadfærd. Her kan du søge efter forskellige søgeord samt se statistikker for søgevolumen, fx det gennemsnitlige antal månedlige søgninger på et bestemt søgeord.

Et andet effektivt redskab er Google Trends, hvor du eksempelvis kan se udviklingen i et bestemt søgeord over en given periode.

Disse to redskaber, som begge er gratis, kan således hjælpe dig med at finde ud af, om dine kunder søger på bestemte produkter eller services hen over sommeren.

 

Tilpas din indsats efter dine kunders søgninger

Ved at undersøge dine kunders søgeadfærd kan du finde ud af, om søgningerne på dine produkter peaker i sommerperioden – og derud fra kan du planlægge og vurdere din online marketing-indsats i sommerferien.

Hvis dine kunder researcher på dine produkter, er det en god idé ikke at lade din markedsføring gå på sommerferie, men derimod også at bruge tid og kræfter på online markedsføring i denne periode for at tilgodese dine kunders potentielle købelyst.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.