Få retargeting-annoncer i dine kunders Facebook feed

Annoncer rettet mod potentielle kunder, der allerede har stiftet bekendtskab med din webshop, placeret et af de steder på nettet, som dine kunder giver mest opmærksomhed? Retargeting på Facebook har et stort potentiale, og hos Compell siger vi ja tak.

Retargeting på Facebook

Hvad er fordelene ved retargeting på Facebook?

Retargeting-annoncer har generelt den fordel, at de kun vises for kunder, der har en interesse i dine produkter eller dit brand i et eller andet omfang.

Med retargeting-annoncer placeret i brugernes Facebook news feed rammer du de kunder, der har størst sandsynlighed for at reagere på din annonce, og du rammer dem på en måde, der gør annoncen svær at overse.

Med den rette opsætning kan du endda målrette din annonce mod potentielle kunder, der har besøgt bestemte undersider. Det giver f.eks. mulighed for, at du kan lave en annonce for en pusletaske til kunder, der har kigget produktsider med pusletasker, eller du kan målrette annoncer mod besøgende, der har set indkøbskurven, men ikke har set kvitteringssiden, og nudge dem til at gennemføre det køb, de af en eller anden grund sprang fra på.

Hvordan virker det?

Ligesom med Adwords-retargeting skal der implementeres en tracking pixel på din webshop. Denne sørger for, at informationer om dine kunders adfærd samles til senere målretning af annoncerne.

Når den er på plads, er det muligt at lave annoncer, der dukker op som et “foreslået opslag” i brugernes news feed, når de går på Facebook.

De foreslåede opslag ligner til forveksling almindelige opslag, blot med en diskret markering af, at der er tale om en annonce.

Udover det indhold og link, du vælger at sætte i en annonce, er der også mulighed for at like din Facebook-side direkte fra annoncen. Retargeting-annoncerne giver på den måde en god mulighed for at gøre flere af dine besøgende til likers på Facebook, så du har lettere ved at markedsføre til dem fremover.

Mammashop retargeting

Hvordan er resultaterne?

Compells indledende tests er meget lovende. Sammenlignet med retarketing-bannere i Adwords havde en simpel retargeting-annonce på Facebook en klikrate, der var 10-20 gange højere og en sammenlignelig pris per klik.

Prisen per 1000 visninger er markant højere end med Adwords, men hvor bannerreklamer på mere eller mindre tilfældige hjemmesider let overses, vil en annonce i dine kunders news feed på Facebook blive set af en meget stor procentdel, som den høje klikrate også antyder.

Hvordan kommer jeg i gang?

Retargeting til Facebook kan sættes op med annonceværktøjet AdRoll. AdRoll er en del af Facebook Exchange, hvor Facebook giver flere annonceringsmuligheder til særligt udvalgte samarbejdspartnere.

AdRoll gør opsætningen relativt let, hvis du har lidt erfaring med annoncering og Facebook i øvrigt. Vil du bare have annoncerne uden bøvlet med opsætning, er Compell naturligvis klar til at hjælpe – som altid.

4 svar til “Få retargeting-annoncer i dine kunders Facebook feed”

  1. Maritt Araba Biney Jensen siger:

    Hej Compell.

    Jeg har tidligere haft et salg på min webshop på 2-3000 kr om måneden. De sidste tre måneder er salget dog gået FULDSTÆNDIGT i stå som i 0 kr om måneden!

    Jeg ønsker at vide, hvad i kan gøre for at hjælpe mig. Mit budget er 1-2000 kr.

    Mvh Maritt Jensen

    • Emil Zacho-Petersen siger:

      Hej Maritt,

      Det lyder ikke så godt! Vi kontakter dig lige direkte på din mail – så kan vi tale om det. 🙂

      Mvh
      Emil

  2. Bruno MacDonald siger:

    Retargeting annoncer er en så stor forringelse af facebook at det får mig til alvorligt at overveje ikke længere at have en facebook konto. Det føles som en invasion af privatsfæren og jeg tænker at de færreste annoncører ønsker at blive forbundet med en irriterende feature, men jeg kan tage fejl….

    • Emil Zacho-Petersen siger:

      Hej Bruno,

      Annoncører vil generelt gerne bruge annonceformer, der giver resultater, og det gør fornuftig brug af retargeting.

      Med det sagt berører du noget vigtigt. Annoncører skal være varsomme med, hvor aggressivt denne type annoncering anvendes. Hvis du overspammer brugerne med meget specifikke budskaber baseret på brugeradfærd, kan det let komme til at virke invaderende. Alt med måde. 🙂

      Med venlig hilsen
      Emil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.