Facebook kommer lokale virksomheder til undsætning med ny funktion

Facebook kommer lokale virksomheder til undsætning med ny funktion

Facebook er på vej med en ny funktion, som hedder ’local awareness ads’. Dette er annoncer, som rammer med en banebrydende geografisk nøjagtighed. Indtil nu har det kun været muligt for virksomheder at rette deres markedsføring mod større geografiske områder såsom byer og større bydele. Men med denne nye funktion kan din virksomhed ramme målgruppen mere specifikt end nogensinde før. For at være helt nøjagtig kan du ramme en målgruppe, som befinder sig i helt ned til én kilometers radius fra din virksomheds adresse.

Ram din målgruppe hvor og når du ønsker det

Når du som virksomhed opretter annoncen med ’local awareness ads’, bestemmer du selv indenfor hvilken geografisk afgrænsning du ønsker at ramme målgruppen. Lad os sige, at du er caféejer og gerne vil gøre en målgruppe, som befinder sig i en kilometers afstand fra din virksomhed opmærksomhed på et tilbud på dagens ret: Med ’local awareness ads’ kan du målrette din annonce, så den rammer netop denne målgruppe. Med ’local awareness ads’ undgår din virksomhed derfor at skulle bruge markedsføringskroner på at kommunikere til fx hele Aarhus, for blot at nå ud til en mindre gruppe forbrugere, som befinder sig i nærområdet.

Forbrugerne går ofte rundt med næsen begravet i deres smartphones og er derfor let tilgængelige for at modtage kommunikation fra en lokal virksomhed, som befinder sig lige rundt om hjørnet.

Kort sagt kan du via brugen af  ’local awareness ads’ ramme målgruppen hvor og når du ønsker det.

Effektiv call-to-action

Facebook finder frem til den ønskede målgruppe via GPS og tracking-systemer, som er installeret i smartphones og gør det herigennem muligt for din virksomhed at opnå indsigt i målgruppens specifikke geografiske location. Målgruppen kan yderligere tilpasses via alder og køn. Men festen stopper ikke her! Når du opretter din annonce på Facebook kan du også tilføje en call-to-action knap i din annonce. Call-to-action knappen kan enten fremvise en konkret ruteplan, som viser hvordan din valgte målgruppe finder frem til din virksomhed, eller henvise den valgte målgruppe til at synes godt om din virksomheds Facebook side.

Boost din markedsføring og spar penge i processen

Facebooks nye funktion, ’local awareness ads’ giver virksomheder chancen for at booste deres markedsføring på en yderst kosteffektiv måde. Kort sagt, vil mange lokale virksomheder have muligheden for at ramme deres målgruppe mere præcist en nogensinde før, og derved spare penge i deres samlede markedsføringsbudget via brugen af ’local awareness ads’.

Funktionen lanceres i USA indenfor de næste par uger og forventes at komme til Europa indenfor et par måneder. Glæd dig, det gør vi!

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.