Facebook-lancering: Nu kan du skrive ét opslag på flere sprog!

Hvis din virksomhed førhen ville kommunikere internationalt, blev du nødt til at lave et opslag pr. sprog og derefter målrette disse opslag mod de enkelte lande. Det betød, at de lande, du ikke havde et specifikt opslag rettet imod, blev udeladt som potentielle modtagere, og at opslagets interaktion blev spredt ud på flere, mindre målgrupper.

Nu er det muligt at lave dine egne oversættelser på alle de forskellige sprog, du har lyst til – og endda i det samme opslag. På den måde har du mere kontrol over, hvordan dit opslag modtages af internationale brugere, det bliver nemmere at administrere, og du er sikker på, at opslagets essens ikke går tabt.

 

Sådan gør du

  • Klik på Settings/Indstillinger i øverste højre hjørne.
  • Under General/Generelt kan du nu scrolle ned, indtil du støder på Post in Multiple Languages/Opslag på flere sprog.
  • Klik på Edit/Rediger, klik boksen af og tryk på Save Changes/Gem ændringer.
  • Nu er du klar til at skrive opslag på flere sprog!

Når du vil poste et opslag, kan du nu vælge ”Write post in another language” og tilføje alle de sprog, du har brug for. På den måde kan du lave ét opslag med flere oversættelser i stedet for at lave flere opslag til flere forskellige lande.

unnamed

Facebook fastslår herefter, hvilken oversættelse der skal bruges til hver enkelt bruger alt efter hvilket sprog, der er tilknyttet deres profil. Alle likes og kommentarer vil blive lavet til det samme opslag alt efter oversættelse i stedet for at blive spredt ud over flere opslag. Brugere i flersprogede lande vil således se opslaget på det sprog, de foretrækker.

 

Nem og effektiv kommunikation for din virksomhed 

Hvis din virksomhed har kunder eller samarbejdspartnere i andre lande og dele af verden vil denne nye funktion sikkert falde i rigtig god jord. Den sparer arbejdskraft på social media-området, og dine opslag vil modtages bedre af de personer, der kommunikerer bedst på deres modersmål.

Den nye funktion bevirker således, at Facebook-kommunikation over landegrænser bliver mere effektiv og engagerende, fordi det nu er muligt at tilføje flere sprog i det samme opslag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.