Hjælp dine kunder med at få julegaverne i hus

Med hastige skridt nærmer vi os juleaften, og det betyder også, at slutspurten sættes ind. Mange mennesker køber først årets julegaver i dagene lige op til jul, og dem kan du og din webshop hjælpe godt på vej ved at fokusere på nogle betydningsfulde parametre, når det gælder købet af de sidste julegaver.

En lang returperiode kan være afgørende

I kampen om at tiltrække kunderne i julehandlens slutspurt kan en lang returperiode være en afgørende faktor. En stor del af alle julegaver bliver byttet igen, og her er det vigtigt at kunderne har lang tid til at bytte deres varer – især når det gælder webshops.

Derfor kan det være en god idé at udvide tidsrummet for returnering af julegaver og i givet fald også reklamere for dette på webshoppen, fordi det tiltrækker kundernes opmærksomhed. Kundernes returneringsmuligheder er af afgørende karakter i købssituationen, da det kan påvirke kundens lyst til at handle på netop din webshop.

Hvis kunderne har mulighed for at returnere julegaver langt ind i det nye år, vil det forbedre dine kunders oplevelse af din webshop, hvilket øger chancen for nye køb.

En anden metode, som kan få kunderne til at vende tilbage til din webshop i det kommende år, kan du læse om her.

Informér kunderne om sidste chance for bestilling

Der er snart ved at være deadline for bestilling af varer inden jul, og derfor er det vigtigt, at du tydeligt gør kunderne opmærksom på, hvornår det er allersidste chance for at bestille varer, der skal nå frem inden den 24. december.

Således undgår man også, at der fra kundernes side opstår tvivl om, hvorvidt deres varer kan nå at være fremme inden juleaften. Når der er klarhed om denne deadline, kan kunderne handle frit og trygt på din webshop.

Sæt fokus på gavekort lige op til jul

Når deadline for bestilling af julegaver er overskredet, har du stadig mulighed for at hjælpe kunderne med at få købt de sidste julegaver. Herefter kan der nemlig fokuseres på salg af digitale gavekort.

De digitale gavekort giver kunderne et ekstra tidsrum for indkøb af julegaver, hvilket især er fordelagtigt for panikshopperne, der først køber deres julegaver i allersidste øjeblik. Når dette foregår elektronisk, er det derfor muligt at sælge gavekort helt op til juleaften.

Ved at fokusere og eventuelt modificere ud fra disse parametre kan du hjælpe de kunder, som lige skal have de sidste julegaver i hus inden juleaften. En betydelig bonus ved det er selvfølgelig også, at du får de sidste ordrer i hus, inden julehandlen stilner af, og returneringsperioden begynder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.