Kan dine link repræsentere dig?

Søgemaskineoptimering har ændret sig siden man først begyndte, at have fokus på dette og en af de vigtigste faktorer er, holdningen til opbyggelsen af backlinks. Tidligere har fokus været på, at alle links var gode links, og alle links på den ene eller anden måde, ville gavne din placering på søgemaskiner som Google. Denne holdning er ikke tilstedeværende i dag, da visse links faktisk kan skade dig (læs mere omkring negativ SEO her), men vigtigst af alt dine links er din repræsentation på nettet!

Tjek af Backlinks fra Ahrefs

Tjek af backlinks igennem værktøjet Ahrefs

Ofte glemmer webshopejere, hvor mange informationer, der er tilgængelige omkring deres webshop på nettet. Dette tæller blandt andet deres webshops HTML-kode, antal produkter, domæne etableringsdato, serveroplysninger samt deres baclinks oplysninger. At dine backlinks er tilgængelige overfor alle, sætter naturlige krav til kvaliteten af disse. Udover det normale SEO perspektiv, så skal du også kunne stå indenfor dine backlinks overfor offentligheden – kunder, forretningsforbindelser og journalister.

[framed_box]

5 spørgsmål til at afklare, om et link repræsentere din virksomhed godt

[one_half]

  • Vil du også have linket, hvis du skulle betale for det?*
  • Ville du fremvise dette link overfor dine kunder?
  • Er der et sammenfald imellem indholdet på den linkende side, og din side?**

[/one_half]

[one_half_last]

  • Er linket fra en side med ekspert- eller tilnærmelsesvis ekspertviden?
  • Forventer du at linket videregiver relevante besøgende til din hjemmeside?

[/one_half_last]

[/framed_box]

* Betaling er imod Googles retningslinjer, og spørgsmålet skal blot betragtes som hypotetisk.
**Enten i form af overordnede tema sammenfald for hjemmesiden, eller på anden måde relaterbare elementer, som kan retfærdiggøre linket.
 

Når du kan stå indenfor din webshops backlinks..

Når du står i en position, hvor du kan stå indenfor dine backlinks, så vil du opleve en række simple fordele – både rent SEO-mæssigt, men også udover SEO.

  • Slipper for negativ omtale pga. tvivlsomme links.
  • Slipper for fald i organisk trafik pga. linkstraf fra søgemaskinerne.
  • Slipper for konkurrenter som duplikere din links.

Hvis du kan stå indenfor dine backlinks, så vil du have en webshop som på mange områder er fremtidssikret – om det er i forhold til offentlig omtale, negativ SEO eller andre aspekter – så vil din webshop været gearet til at modstå udfordringerne.

Tjek allerede i dag, om du kan stå indenfor dine baclinks ved, at tjekke disse ved brugen af værktøjer som Ahrefs eller MajesticSEO. Kontakt os endelig, hvis Compell skal tage et kig på dine backlinks.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.