Nye tekstannoncer på Google Displaynetværk – Native Text

Nye tekstannoncer på Google Displaynetværk – Native Text

Har du også oplevet at dine tekstannoncer sommetider ser anderledes ud på det seneste?

De klassiske tekstannoncer har nemlig fået følgeskab af en ny type, som i disse dage bliver testet. Her er der tale om formatet Native Text. Hvis du har bemærket, at dine tekstannoncer har fået knyttet et lille billede til sig, så er det Native Text-formatet.

Tekstannoncer - Native TextDette nye format er sådan set fint nok, men langt de fleste har dog bidt mærke i ændringen, fordi det tilknyttede billede ikke har været brand-relateret og i nogle tilfælde slet ikke passet til hverken brand eller annoncen.

Native Text-annoncer trækker et billede fra annoncørens Google+ side, hvis muligt. I de tilfælde, hvor en annoncør ikke har et logo på deres Google+ side, eller hvis de ikke har en Google+ side tilknyttet Adwords-kontoen, vil Google bruge et generisk billede. Google forsøger at tilknytte et generisk billede, der matcher emnet, men ofte rammer de desværre en del ved siden af.

Dermed er der kommet endnu en god grund for dig til at sikre, at dine konti altid er i sync med hinanden, så du får bare en smule kontrol.

Ønsker du ikke at gøre brug af det nye Native Text format, er det muligt at tage kontakt til Google og deres team for at stoppe dette.

Skulle du sidde med yderlige spørgsmål omkring disse tekstannoncer, så er du også meget velkommen til at tage kontakt til mig.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.