Øg din omsætning, selvom du holder sommerferie

Ja, den er god nok. Selvom du går på sommerferie, har du stadig mulighed for at øge din omsætning.

Når det gælder online markedsføring, er der selvfølgelig flere måder, hvorpå du kan skabe interesse for dine produkter eller services, selvom du går på sommerferie. I dette blogindlæg vil vi dog tage fat i en effektiv – men ofte overset – metode, som kan være med til at opretholde en stabil indtjening over sommerferien. Denne metode hedder mailflows.

Med et mailflow har du mulighed for at tage på sommerferie og holde helt fri – og samtidig øge din omsætning eller salgspåvirke indirekte. Dit mailflow er nemlig salg på autopilot.

 

Hvad er mailflows?

 

Mailflows fungerer sådan, at dine kunder automatisk får tilsendt en række mails, når de opfylder nogle bestemte kriterier, som du selv fastsætter. Et kriterium kan eksempelvis være, at de har tilmeldt sig dit nyhedsbrev.

De mails, der er i dit mailflow, skal kun skrives én gang – herefter passer de sig selv. Alle mails i et mailflow kan desuden sendes med et bestemt tidsinterval.

 

Hvorfor skal jeg udsende mailflows?

 

Der er flere fordele ved at anvende mailflows som en del af e-mail-marketing.

For det første er det en hurtig og effektiv løsning, fordi mailflowet passer sig selv, når det først er lavet. Det betyder, at det kræver minimal indsats fra din side, mens udbyttet derimod er stort.

 

Undersøgelser viser nemlig, at mails i et mailflow generelt har en højere åbningsrate og en lavere afmeldingsrate end almindelige nyhedsbreve. Grunden til det ligger i, at mailflowet typisk er mails, som modtageren selv har valgt og derfor umiddelbart har interesse i.

 

For det andet kan mailflows bruges som en måde, hvorpå du kan ”gribe” dine modtagere og guide dem derhen, hvor du vil. Du kan derfor med fordel drage nytte af mailflowets automatisering ved at give dine kunder noget indhold, som de fanges af.

 

Brug derfor dine automatiserede mails til at skabe interesse omkring dine produkter eller services, så modtagerne får lyst til at købe af dig eller kontakte dig. På den måde kan du øge din omsætning – også selvom du befinder dig i en hængekøje på Bali.

 

Hvordan kommer jeg i gang?

 

  • Inden du går i gang med at lave dit mailflow, er det vigtigt, at du overvejer og lægger en plan for, hvad formålet er. Skal det informere, skabe salg, skabe fokus på dit brand eller måske underholde?

 

  • Der findes flere former for e-mail marketing-services, du kan anvende, når du skal i gang med dit mailflow. MailChimp og Campaign Monitor er eksempler på programmer, som kan hjælpe dig med de automatiserede mails.

 

  • Derefter skal du i gang med at skabe indholdet til dit mailflow. Her er det vigtigt, at du tænker på ikke at fylde hver mail op med for meget indhold – bryd hellere indholdet op, så dine modtagere får det i små bidder.

 

  • Og sidst, men ikke mindst, er det en fordel at indsamle data om dine modtagere. Hvis du har den rette målretning og segmentering, er det nemmere for dig at lave mailflows, der matcher dine modtageres behov.

 

Udover de ovenstående tips har vi også lavet en guide til, hvilke fem ting du skal have styr på, inden du går i gang med at lave nyhedsbreve. Denne guide vil sikkert også være relevant for dig, der skal i gang med at lave mailflows, da de fem punkter udgør nogle helt grundlæggende overvejelser.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.