Online Marketing trends 2014

Online marketing trends 2014

Med begyndelsen af 2014 er der vanen tro, også kommet en masse nye forudsigelser om, hvad der vil blive det helt store inden for online markedsføring.

Vi giver derfor et kort overblik over tre af disse forudsigelser, som er nogle vi mener vil slå igennem i 2014, og som er tre tendenser vi, i større grad vil arbejde med, hos Compell.

Mobile is about to go mainstream

Skærmbillede 2014-01-17 kl. 13.58.29

Et stigende forbrug af smartphones og tablets, til internetsøgninger, gør det vigtigt at websites er tilpasset disse gadgets. Ifølge Forbes vil 87% af alle internetforbundne apparater være mobile i 2017. Dette er som sådan ikke nogen overraskelse, men snare at det går så hurtigt.

Denne udvikling gør, at virksomheder er tvunget til at tage denne trend alvorligt, hvis de vil følge med, og ikke miste kunder til konkurrenter, som har taget konsekvensen af denne udvikling.

Der er mange forskellige løsninger på, hvordan man kan optimere sit website, så det er lettilgængelig på alle mobile enheder. Løsningen afhænger altid af, hvilket formål og behov man har, og derfor er det der har fungeret godt hos andre ikke nødvendigvis det bedste for dig.

Content Marketing will be bigger than ever

Content marketing har været et buzzword i 2013, og det ser ud til at begrebet vil blive brugt endnu mere i 2014. Content Marketing handler kort og godt om at levere kvalitetsindhold.

At have fokus på kvalitetsindhold, kan have mange fordele. Her særligt når der tales om Content på alle online medier.

Set ud fra et kommunikativt perspektiv vil indhold der er tilpasset sin kernemålgruppe skabe høj værdi, da relevant indhold i langt højere grad engagerer og involverer forbrugerne. Og jo mere forbrugerne involverer og engagerer sig, jo større chance er der for at det kan skabe konvertering.

Hvis vi skal se på Content Marketing ud fra et mere teknisk perspektiv, kan kvalitetsindhold skabe mere trafik til dit website. Dette kan ske både via egen distribution, organiske søgninger på Google, men også via redirects på sociale medier m.m., som herved kan føre til konverteringer.

Det er derfor vigtigt at have indsigt i sin kernemålgruppe og forstå, hvilken type indhold de ønsker at modtage og engagere sig i, således at du kan skabe kvalitetsindhold på alle dine kommunikationsplatforme.

 

SEO and social signals will become even more intertwined

Selv om sociale signaler stadig ikke typisk har samme værdi som traditionelle indgående links, kommer de i højere grad til at spille en rolle i 2014.

Da Google, og andre søgemaskiner, er til for at afdække folks behov, har indholdet på disse sider naturligvis en stor betydning. Kan du dertil tilføje en stærk profil på

de sociale medier, har du i højere gradbedre forudsætninger for den organiske trafik.

Skærmbillede 2014-01-17 kl. 14.04.22Hvis ens indhold er godt nok til at bliver delt af folk på de sociale medier, er dette en stærk indikator for at din sides indhold er relevant og troværdigt, hvad enten du har en webshop, blog eller din forretnings website.

Især Google+ er noget marketingsfolk længe har været opmærksomme på, og også har taget i brug. Men især her i 2014 forventer vi at Google + vil være en større medspiller en hidtil set.

 

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål eller kommentarer skal du være velkommen til at kontakte os på (+45) 71 99 75 15 eller info@compell.dk

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.