Klar kundekommunikationen via projektrum

Mange virksomheder oplever en udfordring i at holde styr på den interne og eksterne opgavefordeling og videndeling, der hele tiden sker mellem medarbejdere og på tværs af medarbejdere og kunder.

Efterspørgslen efter overblik og bedre opgavestyring tydeliggøres ved de mange systemer, der er udviklet som svar på dette behov: Tasks, Leanpoint, Synchronicer og Basecamp er blot et lille udpluk af disse. Men hvilket system skal man vælge?

Basecamp som projektledelsesværktøj

Hos Compell har vi valgt at bruge projektrummet Basecamp. Basecamp er et projektledelsesværktøj, der både kan bruges som intra- og ekstranet, så man nemt og hurtigt kan komme i kontakt med såvel medarbejdere som kunder. Basecamp kan rigtigt meget, blandt andet i forhold til tidsregistrering og ressourceovervågning. Vi bruger det dog målrettet til en ting: at skabe overblik og klarhed i kundekommunikationen.

Hvem delte hvad, hvornår?

Vi bruger Basecamp til at vedligeholde en struktureret  og gennemsigtig kundekontakt og videndele på tværs af medarbejdere, der arbejder på samme opgave eller projekt. Det er både en fordel for os og for vores kunder, at al kommunikation om de mange opgaver, det enkelte projekt indeholder, samles et sted.

Al skriftlig kundekontakt foregår således i Basecamp, og det betyder:

  • at vi selv og kunden altid har mulighed for at se alle beskeder og filer, der er blevet udvekslet i forbindelse med hver enkelt opgave inden for et givet projekt.
  • at det er nemmere for medarbejdere at videndele og samarbejde omkring en fælles opgaveudførelse.
  • at der er klarhed for kunden i forhold til projektets fremgang.

Endelig giver det os mulighed for at identificere, hvor vi som konsulenter og partnere kan blive endnu bedre i vores daglige kommunikation med kunderne og på tværs af medarbejdere. Hvis du er på udkig efter et godt system til styring af din virksomheds projektkommunikation, er Basecamp hermed anbefalet.

Her kan Basecamp hjælpe dig

[framed_box]

Et projektrum som Basecamp kan hjælpe dig:

  • når der er mange teamrelationer, der skal videndele internt i din virksomhed.
  • når der er flere personer på samme opgave.
  • når du ønsker klarhed og gennemsigtighed i forhold til kommunikationen mellem medarbejdere og kunder.
  • når der kommer nye medarbjedere til virksomheden eller projektet. Her er det muligt at se tidligere dialoger både internt og eksternt.

[/framed_box]

Ét svar til “Klar kundekommunikationen via projektrum”

  1. Drengene hos Compell har helt ret. Basecamp er et rigtig godt værktøj! Bare log ombord!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.