Sådan får du flere nyhedsbrevsmodtagere til jul

Brace yourself...

Det er næppe gået din næse forbi, at julen venter lige om hjørnet …

For webshop- eller butikssejere er december ofte lig med en hel måned hvor man står i kunder og ordrer til op over begge ører, og det er jo fedt! Hvorfor ikke udnytte decembers kundeboom til at få endnu flere subscribers på dit nyhedsbrev?

Nu tænker du måske, at du helt umuligt kan finde tid til at tænke nyhedsbrev og subscribers, når du står foran årets travleste handelsmåned. Men det behøver ikke at tage ret meget af din tid og energi at forberede dig på at skovle modtagere ind gennem hele november og december.

Her får du 3 simple metoder til at opbygge din modtagerliste i julen

Lav en julekalender
Intet er mere oplagt end en julekalender som lokkemiddel til at få nye tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Din julekalender skal blot sættes op som en autoresponder, der hver dag – eller måske blot hver søndag i advent – sender eksklusive tilbud til de, der har tilmeldt sig kalenderen. Udover at du med en sådan kalender kan vinde flere nye modtagere kan du også booste dit online salg.

Tilmeldingen til kalendernyhedsbrevet kan foregå via dit website (opret blot en særlig tilmeldingsformular på forsiden eller benyt en padiact pop-up), link til en tilmeldingsformular på din Facebookside eller gør det på gammeldags manér med en sign-up blanket ved disken i din forretning.

Start gerne tilmeldingen allerede i november, så du kan nå at få masser af modtagere inden den 1. december. Sørg for at kunderne ved tilmelding skal acceptere at du fremover må sende dem nyhedsmails.

Lav en Facebook konkurrence
Der findes masser af muligheder for at sætte gang i en god Facebook konkurrence. I december har dine kunder travlt med julegaveindkøb, så hvorfor ikke hjælpe dem? Udlov en række af dine mest populære produkter til en eller flere vindere – vinderen kan vælge at beholde præmien eller forære den som en julegave. For at deltage i konkurrencen skal man blot tilmelde sig dit nyhedsbrev. Du kan oprette en særlig tilmeldingsside til formålet, som du kan linke til via Facebook.

Smid ekstra julegave i posen
Har du, udover din webshop, en fysisk butik må du af og til benytte andre metoder til at få indsamlet nye subscribers. Lav fx et smart lille postkort, som du smider med i posen når dine kunder har handlet. På kortet kan du eksempelvis love kunden 20% i rabat på det online køb, hvis han/hun tilmelder sig dit nyhedsbrev inden en vis dato. Tilmeldingen skal selvfølgelig ske via dit website – når en ny kunde tilmelder sig nyhedsbrevet aktiveres en autoresponder, der sender den tilmeldte en mail med en rabatkode.

Har du brug for idéer, inspiration eller hjælp til at få gang i indsamlingen af nyhedsbrevsmodtagere? Så er du mere end velkommen til at kontakte mig på mlh@compell.dk eller på tlf. 71 99 75 15.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.