Ældre dato (5 december 2014)
Vær opmærksom på at dette indlæg er af ældre dato, læs derfor med hensyn og en vis skepsis da den digitale udvikling som bekendt jo går meget stærkt.
Er du i tvivl eller ønsker du at have noget uddybet så kontakt os gerne.
Blogs er i dag betragtet som lige så stærke medier som aviser og tv-reklamer på grund af deres høje læsertal, deres troværdighed og deres evne til at nå ud til mange mennesker på ganske kort tid. Men hvordan kan du implementere bloggermarkedsføring i din markedsføringsstrategi?
De danske bloggere, store som små, har etableret et forhold til deres læsere, som gør, at læserne stoler på bloggeren og dennes anbefalinger, når der præsenteres et produkt eller en virksomhed på vedkommendes blog. Dette betyder for en virksomhed, at man får endnu et led mellem virksomhed og kunde, der kan vise sig at skabe en værdi mellem virksomhed og kunde, som virksomheden ikke selv ville kunne skabe.
Det handler om at finde ud af, hvad man gerne vil med de bloggere man engagerer inden man påbegynder arbejdet. Hvis det er et produkt, som man gerne vil have anmeldt er det en god idé at finde ud af, hvad man gerne vil have fremhævet ved produktet, så dette kan formidles til bloggeren. Allerede gennem den første kontakt kan man påvirke bloggerens indlæg. Modsat almindeligt pressemateriale, hvor pressen ukritisk sender informationer videre, er bloggere helt almindelige mennesker, som udtrykker deres personlige mening omkring de ting, som de anmelder på bloggen. Dette skal man være forberedt på inden man begiver sig ud i at anvende bloggere.
Startfasen i blogsamarbejdet handler om, at få fundet de rigtige blogs, som handler om det felt, som dit produkt eller din virksomhed hører under (f.eks. en boligblog til at anmelde et møbel) så man får det anmeldt af den rigtige blogger.
Vi lister herunder nogle af de fordele der er ved at anvende bloggere i sin markedsføring:
Dette var ment som en lille appetizer til dig, der sidder og overvejer at bruge samarbejde med bloggere aktivt i din virksomhed, men ikke helt ved, hvordan du griber det an. Skulle du have interesse i at høre nærmere om dette emne, kan du altid kontakte os her hos Compell. Ring blot på 71 99 75 15 eller send os en mail på info@compell.dk.
Skriv et svar