Guide: Sådan laver du remarketing på Facebook

Ved hjælp af remarketing kan du målrettet arbejde på at få de søgende eller de tabte kunders opmærksomhed, så der er større chance for, at de gennemfører et køb hos dig. Du kan simpelthen genvække dine kunders interesse for din virksomhed og produkter, når deres interesseniveau er på sit højeste = når de lige har besøgt din hjemmeside eller webshop.

Derfor får du her en guide til, hvordan du opsætter remarketing på Facebook. 

 

1. Indsæt pixel til tracking på dit website.

Du skal have indsat en Facebook pixel på dit website, så Facebook kan spore, hvem der besøger dit site:

  • Gå til Ads Manager.
  • Vælg ’Pixels’ under ’aktiver’ (se nedenstående billede).
  • Opret eller find din ’Pixel Base Code’.
  • Koden kopieres og indsættes derefter i dit websites header code eller via Google Tag Manager, hvis du benytter det. Du kan se instrukser i Ads Manager.
  • Når koden er implementeret, er du klar til at oprette din første remarketing målgruppe.

 

 

2. Opret remarketing-målgruppe baseret på websitetrafik

  • Vælg ’Målgrupper’ under ’aktiver’ i Ads Manager.
  • Klik ’Opret målgruppe’ -> vælg ’Brugerdefineret målgruppe’ -> vælg ’Websitetrafik’.
  • Sæt regler for din målgruppe og klik ’opret målgruppe’.
  • Målgruppen vil herefter blive genereret.

OBS: Bemærk at der kan gå lidt tid, før din målgruppe er ”talt op”. Dvs. du kan som udgangspunkt få en besked om, at målgruppen er for lille og dermed ikke kan bruges. Vent et par timer, så bør den have talt målgruppen op.

Få sat din remarketing pixel op og opret dine remarketing målgrupper så hurtigt som muligt, så de kan registrere trafik på dit website.

 

 

 

3. For at oprette en remarketing annonce

  • Nu skal du blot oprette en alm. annonce i Power Editor og vælge din nye remarketing målgruppe i dit annoncesæt.
  • … og så er du i gang!

 

Hvis du har spørgsmål, eller har brug for hjælp til at komme i gang med opsætningen af remarketing på Facebook, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.