Ældre dato (31 maj 2017)
Vær opmærksom på at dette indlæg er af ældre dato, læs derfor med hensyn og en vis skepsis da den digitale udvikling som bekendt jo går meget stærkt.
Er du i tvivl eller ønsker du at have noget uddybet så kontakt os gerne.
Cookies fra din hjemmeside kan være særdeles nyttige for dig at bruge aktivt, da de kan indeholde oplysninger om brugernes adfærd på dit website.
Men for at du kan indsamle cookies, skal du have et stykke kode (også kaldet en pixel eller et script) på din hjemmeside, som kan lagre og tælle de her cookies. Sådan er det også med Google.
At lægge dette script ind kræver dog, at du enten har gode kodefærdigheder, at du har en udvikler, eller at du har et program, der hedder Google Tag Manager. Dette program gør det nemmere og mere overskueligt for dig at arbejde med scripts selv. Google Tag Manager kræver dog også, at du (eller din udvikler) har kodefærdighederne i orden, men når først det er klaret, er det kun én gang, du skal lægge det ind.
Vi har samlet en guide til dig, som gennemgår de punkter, du skal igennem for at lave AdWords-opsætningen for remarketing, så du kan få scriptet, som efterfølgende skal sættes ind på din hjemmeside (dette er dog en anden opsætning, som vi ikke vil gennemgå i denne guide).
Sådan får du det script, der skal ind på din hjemmeside, og hvis du bruger Google Tag Manager, så er det conversion-ID’et, du skal bruge.
Hvis du har spørgsmål til opsætningen, eller til hvordan du får scriptet ind på din hjemmeside, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Skriv et svar