Compells SEOlogiske Have

Der er skrevet uanede mængder omkring diverse algoritmeændringer fra Google gennem tiderne. De seneste algoritmeopdateringer har fået deres navne fra dyreverdenen: først havde vi deres Panda-opdatering, derefter fulgte Penguin-opdateringen og senest har vi stiftet bekendtskab med Hummingbird-opdateringen.

Har man gjort SEO til sin levevej, så skal man være god til mange ting; herunder skal man især være skarp til at sætte fokus på tests og databearbejdning – og man må hele tiden være omstillingsparat.  Sagt på en grov måde kan en god SEO-artikel fra sidste måned være forældet allerede i dag. Det kan være skræmmende at se mange timers arbejde miste sin værdi på kort tid. Det er dog en rigtig god idé at have netop denne tilgang til arbejdet, så du på den måde hele tiden er klar til at omstille dig og dermed hele tiden kan sørge for, at dit arbejde er up-to-date.

Compell’s tur gennem Google Zoo

banner-billeder

Kontorudsmykningen hos Compell er stærkt inspireret af Googles algoritmeopdateringer…

Vores egen tur gennem disse større algoritmeændringer har da også ført en masse ændringer for arbejdsdagen med sig. Det gælder om hele tiden at udvikle sig, være med på beatet og ikke mindst være på forkant med disse ændringer.

For Compells kunder har ovenstående algoritmeændringer, ikke betydet nedgang i organisk trafik, fald i indtjeningen, tabte placeringer eller på anden måde mistet synlighed -som man kunne frygte.
Og hvorfor så ikke det?: Det skyldes blandt andet de punkter, jeg nævnte her ovenfor: Test, databearbejdning og omstilling.

Compell har indgået flere partnerskaber med spændende virksomheder. Fælles for disse partnerskaber er, at der her er lidt mere frihed til at afprøve og teste nye strategier, som skal give fordele senere hen. Dette gør, at vi konstant kan agere i stedet for at reagere på de ændringer der kommer fra Google.

Det sikrer, at der altid er det bedst mulige grundlag for partnerskaber og for kunderne selv, idet der hele tiden udtænkes en række strategier, der er gennemtestet og beviseligt kan skabe de nødvendige resultater baseret på de nyeste algoritmeopdateringer.

 

”Teknisk SEO eller dø”

Sådan lyder overskriften for et af Mikkel DeMib’s oplæg til MarketingCamp 2014. Og ja, man kan sagtens mærke, at der bliver brugt betydeligt flere timer på dette end før Penguin og Hummingbird-opdateringerne.

Uden at gå alt for meget i dybden med dette betyder det ikke at linkbuilding er død. Der er flere gode debatter i gang omkring værdien af enkelte links, og rigtig mange påpeger at værdien af links for en side er dalet. Èn ting er i hvert fald helt sikkert:  hvis du vil øge værdien af dine links, er det vigtigt at du har de rigtig links til din side!

Hos Compell har vi gennem flere tests opnået gode resultater ved at have fokus på bestemte typer af links til landingpages. Senest har vi flyttet gamle landingpages i toppen af SERP, blot ved at omdirigere ældre links fra forsiden til denne side.
Der er ikke noget synderligt nyt i dette, andet end at det går fint i tråd med det data vi har opbygget for den pågældende kunde. Yderligere sætter det et fint lys på de links, som stadig kan skabe værdi til en landingpage, hvor man fortsat bruger meget tid på den tekniske del af søgemaskineoptimering.

Skulle du have interesse i at høre mere om de forskellige tests eller andet af ovenstående, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til mig på tlf. +45 22 28 45 94 eller på mk@compell.dk.

 

Rigtig god weekend til jer alle.

Ét svar til “Compells SEOlogiske Have”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.