Vi tester Snapchat-annoncer

Aarhus Business College kørte Snapchat-kampagne

Snapchat er i dag et af de største sociale medier og bruges især af den yngre målgruppe mellem 12 – 29 år. Det var derfor oplagt at teste Snapchat-annoncer for Aarhus Business College, som tilbyder uddannelser til det unge segment.

Når du laver en annonce til Snapchat, laver du en videoannonce, som kommer til at ligge blandt brugerens forskellige ”stories”. På annoncen kan du benytte call-to-action og få personen til at foretage en handling med dit produkt.

 

Snapchat-annoncer gav masser af synlighed

For Aarhus Business College gav kampagnen over 700.000 visninger og over 5.000 swipe-ups, som sendte personerne direkte ind på de valgte landingssider.

Kort sagt – selvom at Snapchat ikke er helt så præcis i sin målretning, som andre sociale medier, gav kampagnerne en værdifuld synlighed og ekstra opmærksomhed.

Vær dog opmærksom på, at Snapchat har et forholdsvist højt krav til mindsteforbrug på kampagner på $50 pr. dag, hvilket gør det mest velegnet til kortere kampagner.

 

Har du brug for hjælp til Snapchat-kampagner?

Kontakt os gerne på info@compell.dk og lad os hjælpe med dine Snapchat-annoncer.

2 svar til “Vi tester Snapchat-annoncer”

  1. Kan I dele tal for performance? Var den med til at skabe nogle konverteringer (tilmeldinger går jeg ud fra?), blev folk på siden eller hoppede de fra med det samme eller andet? 🙂

    • Emil Zacho-Petersen siger:

      Hej Tobias,

      Kampagnens primære formål var blot at levere budskabet på landingpagen, så der er ikke al verden af tal at tolke på efter klik/swipe-up. Eneste jeg rigtigt kan sige er, at bounce rate og tid på sitet var en smule under Facebook og Instagram, men på sammenligneligt niveau.

      Mvh
      Emil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.